Live Chat

Ein/Ausschalten Zvuk Smajlíci Historie FAQ Kide Chat
danvac: lol, ED zlevnilo i predprodej Tomcatu na 63.99. ;-)
Unmar: Zdarec pánové, jaké máte heslo na TS? Díky
PauraCZ: Jistě na to je server mise tvorena
PhenomW10: Da se na servru zalitat jen tak?
PauraCZ: Ola
PhenomW10: Hola
danvac: Letovy plan na dnesni polet nad Normandii: «link»
danvac: Kdo chce na polet po Normandii? «link»
Vigo68: stáhnul ze stránek DCS
ZUMPIAK: Vigo68 ako si nahodil tu beta verziu? :)
PauraCZ: Tak to nastavení pomocníků bere od PC tvůrce mise. Po tom DCS výmazu ovládání se přenastavily tito pomocníci na default 100%. U sebe jsem dal zpět na 0%.
Saburo: Dělaly to Poník a Dora, vyzkoušeno a u obou je to teď v pořádku. Díky Pauro.
HOTELIER: roger that, díky
PauraCZ: Server je restartovaný tak ty vrtulaky zkuste.
PauraCZ: Cau Hotelier hlas se ve středu nebo čtvrtek 20h na TS Gimlovi, udělá s tebou seznamovací let.
HOTELIER: AHoj Pauro, podařilo se mi zaregistrovat u UVP a projít. Čekám na aktivaci fora a mám se ti ozvat o zařazení do výcviku. TS mb2 mám, ale nevím komu se tam mám ozvat a dostal jsem bogey dope na tebe tak poprosím o prvotní help:) Díky moc!
danvac: Paura, kdyz si otevru options z MB2 misi, tak tam je videt ["assistance"] = 100 u WW2 letadel.
Vigo68: tak open beta verze funguje
Vigo68: mam verzi 2.5.3.22176
Vigo68: jedu v release verzi, někde bude asi konflik verzí , zkoušel jsem se připojit na několik jiných free serverů, z 8mi pokusů padal jeden
Saburo: Ten problém s c++ mám taky u "release" verze. To bude problém DCSka s vzájemnou nekompatabilitou verzí a ne s Vaším serverem. Chtěl jsem vyzkoušet nešťastný asistent ve druhé verzi DCSka a vyhodilo mi to tu chybovou hlášku.
Saburo: O těch problémech s nastavením vím, to mám ošetřené a zkontrolované. Ten asistent mi běží jen u Vás na serveru od včerejšího večera, nikde jinde ani v off-line. Proto sem Ti psal.
Vigo68: ahoj, mám stejnej problém jako zumpiak, po nalogování na serer mi to taky hodí visual c++ runtime error, nevíte někdo co s tím?
PauraCZ: Asistenti se v ME nastavit nedaji. Věc klientů co mají nastaveno ve Speciální záložce. Jelikož DCS poslední dobou vše vrací do defaultu, je třeba se podívat do ¨vlastního nastavení.
Saburo: Čau Pauro, máte na serveru zapnutou asistenci při vzletu? Můžeš na to kouknout a případně to vypnout?
ZUMPIAK: Novy problem :_( ano nahle sa pripojim na server mb2 nabehne mi microsoft visual c++ runtime error. a vypne hru. chyba mi daky mod? pred tym mi to nerobilo :)
OtiZ2: Dik uz to vidim
OtiZ2: resp ake je heslo
OtiZ2: Caute, MB2 serve caucasus je chraneny heslom. preco?
ZUMPIAK: Vdaka hned si s vami zalietam :D
PauraCZ: zebanujem: mb2
Saburo: heslo Ti dají místní na TSku, ale pokud tam nechodíš, zkus název serveru, snad mě za to majitelé nezabanují
ZUMPIAK: Dakujem :) ) funguje. divne je ze sa to nezapne automaticky ako u mig 29 a f15 :D ja som uz bol ozaj na krasky s toho preco to nejde. este hladam heslo od servera v pravidlach ho nemozem najst :P
Saburo: Příďák se natáčí společně se směrovkou. Dá se ale odpojit / připnout pomocí kláves LAlt + Q.
ZUMPIAK: ahojte hram DCS kratku dobu a zakupil som si Flaming Cliffs 3. Pri su 27 a 33 sa mi neda zabacat na zemi. zadne klapky funguju len koliesko v predu sa netoci. neviete prosim poradit co to moze byt? Dakujem vam vopred :)
danvac: PauraCZ, mohl bys nasdilet logy z poslednich crashu MB2 serveru?
danvac: Polet Albatrosů - říjen - «link»
PauraCZ: No to přijď, COOP kampaň už je za dveřmi.
Lt_Burza: Taky se na vás těším. Snad mi to časově vyjde v tomto týdnu ;)
PauraCZ: Burza, kde pak jsi? Už se na tebe na TSku těšíme. Přijď
PauraCZ: Burza: Cau prijd na TS, nekdo s tebou neco zaletne. Mise budou az tak v rijnu.
Lt_Burza: Ahoj, jsem na této stránce nováček. Nikoliv však nováček v létání na simulátoru DCS. Je v nejbližší době naplánována nějaká mise coop v DCS? Rád bych se přidal nebo klidně absolvoval nějaký zkušební let za účelem potvrzení zda-li jsem schopen plnit jak je zadáno :)
danvac: Polet Albatrosů? «link»
Saburo: To vykopávání hráčů po poškození motoru bylo opraveno dlouho před vydáním CW Spita, nic takového už nehrozí. Díky.
PauraCZ: Saburo: Jo můžu, a už Spit funguje v MP? nepadá to jak si psal?
Saburo: Pauro mohl bys dát na mapu místo jednoho klasického Spita jeden CW, když tam teď máte zpět Kavkaz.
danvac: Videl bych to podobne, ale jeste bych i pockal nez u toho skonci Early Access.
rocketdog: Já si ho koupím, ale až se dostanu na cenu 20$. Zkusím uplatnit nějaké onusy. Větší cenu pro mně nemá.
PauraCZ: Není duvod to kupovat
danvac: Kupujete nekdo Yak-52?

Chat pouze pro registrované! Registrieren oder Einloggen

DCS-Poslední diskuze

Více Témat »

DCS-Poslední koment

Kutaisi UGKO

AIP LETECKA INFORMACNI PRIRUCKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                       AD


Kutaisi UGKO

Prístrojové priblízení              ILS/DME MIL RWY 07          Prístrojové priblízení                  ILS/DME RWY 07

UGKO ILS DME RWY07MILUGKO ILS DME RWY07

Prístrojový odlet                              BLAMO 1E-2W          Prístrojový odlet                              KIKA 3E-4W

UGKO SID BLAMO1E 2WUGKO SID KIKA3E 4W

 

Kobuleti UG5X

AIP LETECKA INFORMACNI PRIRUCKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                       AD


Kobuleti UG5X

Prístrojové priblízení                    ILS/DME RWY 07          Opearcni prístrojový odlet                   KS107-125

UG5X ILS DME RWY07UG5X OpID KS107 125

Standartní prístrojový odlet   NINJA,CENOT,SELEN

UG5X SID N C S

Batumi UGSB

AIP LETECKA INFORMACNI PRIRUCKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                       AD


Batumi UGSB

Prístrojové priblízení                    ILS/DME RWY 12          Prístrojové priblízení                    TACAN RWY 30

UGSB IAC ILS DME RWY12UGSB IAC TACAN RWY30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Standartní prístrojový odlet              AKAKI 3E-4W          Standartní prístrojový odlet            SELEN 1E-2W

UGSB SID SELEN 1E 2WUGSB SID AKAKI 3E 4W

GEN 1.08 Letecké mapy

AIP LETECKÁ INFORMAČNÍ PŘÍRUČKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                    GEN 1


GEN 1.8 Letecké mapy

GEN 1.8.1 Úvod

Nedilnou soucasti proceduralni kontroly letoveho provozu jsou mapy obsahujici udaje dulezite pro spravne
provadeni procedur. Pouziti map usnadnuje praci pilotum i kontrolorum a snizuje objem radiokomunikace v rizene zone. RLP na MB2 serveru poskytuje nasledujici mapy relevantni pro ruzne faze IFR letu:

Letistni diagramy
Standartni odlety podle pristroju
Pristrojova priblizeni a
Sektorove mapy


Ostatni faze letu jsou rizeny zpravidla pozitivni kontrolou (TOWER, GCI) kombinovanou specialnimi mapami podle brifingu mise.

GEN 1.8.2 Typy map podle fáze letu

Letistni diagramy
Pro orientaci pri pohybu na stojánkách, rampách, pojázdecich drahach pred vzletem a po pristání.

Standartni odlety podle pristroju a Pristrojova priblizeni
V procedurach daných jmenem map.

Sektorove mapy
Slouzi k orientaci v organizaci vzdusného prostoru v dané oblasti (v nasem prípade Gruzie).

GEN 1.8.3 Struktura map
Mapy mají jednotnou datovou a grafickou strukturu na základe mezinarodne uznávanych standartu (napr ICAO).
Mapu mozno rozdelit na nekolik cástí:

Zahlavi
Obsah: Identifikace standartu procedury, nazev procedury, nazev letiste, nadm. vyska letiste.

Horni datová cást
Obsah: Radiokomunikacni a radionavigacni data. Parametry drah relevantni pro danou proceduru.

Mapova cast (jedna popr dve)
Obsahuje mapu procedury nebo letiste, zakreslenou schematicky a za pouziti standartizovanych symbolu a znacek. Mapova cast muze mit horizontalni a vertikalni cast (mapa Priblizeni podle pristroju).

Spodni datová cást
Minima, pouzitelne delky VPD, geograficke udaje a doplnkove bezpecnostni poznamky resp. verbalni popis procedur. Jmeno procedury, jmeno letiste, jmeno vydavajici agentury, datum platnosti, typ poslednich zmen, koordinaty referncniho bodu letiste.

Struktutra Letistniho diagramu


Struktura mapy Standartniho pristrojoveho odletu

senaki Enzo1E2W 2

Struktura mapy pristrojoveho priblizeni

 senaki ILS09 3

GEN 2.3 Struktura IFR letu

AIP LETECKA INFORMACNI PRIRUCKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                    GEN 2


GEN 2 IFR Letove Procedury na MB2 v prostredi DCS World

GEN 2.3     STRUKTURA LETU PODLE PRAVIDEL PRO LET PODLE PRISTROJU (IFR)

Obecné údaje
Let podle pravidel pro let podle pristroju (IFR) probiha ve ctyrech fazich. Tyto jsou na obr. 1 barevne rozliseny:
        1)Standartní přístrojový odlet (Standard instrument departure) -zelená
        2) Trat (Enroute) - oranzová
        3) Standartní přístrojový přílet (Standard instrument arrival) - cervená
        4) Přiblizeni podle přístroju (Instrument approach) - modrá a cerná

IFR let probiha po tratovych bodech, ktere mohou byt definovany na zaklade RNAV zarizeni, podle pocitacem generovanych navigacnich dat z pozemnich nebo kosmickych navigacnich zarizeni, z vlastniho vybaveni letadla nebo jejich kombinaci. Odletova, priletova a priblizovaci faze je vztahovana na urcite navigacni zarizeni nebo na kombinaci nekolika - viz vyse.
Fáze konecného priblízení obsahuje cást pro nezdarené priblizeni navazujici na vyckavani.
Kazda letova faze IFR letu ma pocatecni a konecny tratovy bod.
Pro kazdou fázi IFR letu a pro kazde letiste s kontrolou RLP (resp pro kazdy enroute sektor IFR letu) je poskytován specialni mapový materiál.

Material v teto AIP a v CAUR FLIP obsahuje mapy a procedury pro:
       Standartni pristrojové odlety (Standard instrument departures) a
       Priblizeni podle pristroju (Instrument approaches)

StrukturaIFRLetu 2

Obr. 1 graficky znazornuje IFR let zacinajici a koncici na letisti Jicin Intl LKJC. Refernecni navigacni zarizeni je zde TACAN JCN CH24X. Aktivni RWY 09. Vyznaceny jsou jednotlive faze letu a vsechny proceduralne dulezite tratove body. Na zaklade tohoto schematu budou dale popsany jednotlive faze letu IFR.

Popis úseku letu

1) Standartní přístrojový odlet (Zelená) - dále v textu: SID.
Struktura SID je diktována terénem, obklopujicim letiste a pozadavky RLP vzhledem k návaznosti na prubeh IFR trati od letiste. Vzdusne prostory s letovými omezeními mohou tez ovlivnovat strukturu SID.
SID se vztahuje k navigacnimu zarizeni instalovanemu na letisti nebo v jeho blízkosti.
Pokud neexistuje vhodne navigacni zarizeni, nebo pro zjednoduseni toku letového provozu je mozno
uzivat operacnich odletových procedur (analog s civilnimi vicesmerovými odletovými procedurami).
Pocátek SIDu je na DER (departure end of runway) - odletovém konci VPD. Pro pilota zacína SID prakticky na VPD po udeleni povoleni k vzletu.
Trat SIDu sestává z jednoho nebo více tratových bodu, vztahujících se k danému navigacnímu zarízení.
Konec SIDu lezi na prvnim fixu/tratovém bodu nebo navigacnim zarízení tratové fáze letu (na obrázku orámováno oranzove).
Jméno procedury sestává z oznacení dráhy (smer startu) a jména poslednío tratového bodu. Príklad z obr.1:
SID 09 CIPÍSEK - SID se startem z dráhy 09 a koncem procedury na tratovém bodu CIPÍSEK. V nasem prípade má SID dva tratové body: RUMCAJS na ose dráhy a koncový WP procedury CIPÍSEK dále na severovýchod.

2) Trat (Oranzová)
Pro teno úsek neposkytuje AIP standartni mapy. Z vojenského hlediska je trat vlastní bojová mise.
RLP je (pokud neni stanoveno jinak) vedeno formou pozitivni kontroly (GCI), nebo proceduralne podle map nebo postupu podaných behem brígingu misí.
Trat zacíná prvním WP trati (zároven poslední bod SID) - v prípade obr. 1 CIPISEK a konci poslednim WP trati (prvním WP príletu) v nasem prípade CESÍLKO.

3) Standartní přístrojový přílet (Cervená)
Pro teno úsek neposkytuje AIP standartni mapy. Z vojenského hlediska prechod od konce bojové mise k zacatku priblízeni podle prístroju.
Zacátek je na posledním WP trati (Obr. 1 CESÍLKO) a konec je na IAF Priblízení podle prístroju (Obr. 1 IAF KREMÍLEK). RLP zajistuje (pokud neni stanoveno jinak) GCI. Behem této fáze se provádi sestup z operacni výsky na výsku priblízeni a je navázán kontkat s RLP na cílovém letisti (TOWER) za úcelem vstupu do procedury priblizeni podle prístroju (viz Komunikace).

4) Přiblížení  podle přístrojů (Modrá) - dále v textu: IA.
Přiblížení na přistání využívající přístroje pro navigační vedení letadla založené na postupu přiblížení podle přístrojů.
Pro IA existují dvě metody:
a) dvojrozměrné IA s využitím pouze směrového vedení (napr TACAN);
b) trojrozměrné IA s využitím směrového a vertikálního vedení (napr ILS).
Směrové a vertikální vedení je zajišťováno buď:
a) pozemními radionavigačními prostředky; nebo
b) počítačem  generovanými  navigačními  daty z pozemních navigačních zařízení, kosmických  navigačních zařízení, z vlastního vybavení letadla nebo jejich kombinací.
Struktura IA je dana terénem obklopujicim letiste, metodou procedury (viz vyse) a v zavislosti na metode typem navigacniho zarizeni, okolo ktereho je procedura konstruovana. Vzdusne prostory s letovými omezeními mohou tez ovlivnovat strukturu IA.
Ucelem IA je vést letadlo po preletu IAF na pristání v hranicich urcenych minim a udrzeni dostatecne vzdalenosi od prekazek behem cele fáze letu.

Tratove body procedury
IAF           - Fix počátečního přiblížení
IF            - Fix středního přiblížení                                                                 
FAF (FAP)     - Fix konečného přiblížení (Bod konečného přiblížení)    
MAPt (MDA(H)) - Bod zahájení postupu nezdařeného přiblížení (Minimální (nadmořská A) výška pro klesání H)

IA sestavá ze 4 fází ohranicených odpovídajícimi fixy (tratovými body):

Pocátecni faze - Intial: Zacína na IAF, konci na IA. Na Obr. 1 je zacátek na IAF KREMÍLEK a konec na IF VOCHOMURKA. V teto cásti letoun ukoncil priletovou cást a manévruje do pozice strední fáze IA. Bezpečná nadmořská výška nad překázkami je v této cásti 300m (984ft).

Stredni Fáze - Intermediate: Zacína na IF, konci na FAF (resp. FAP). Na Obr. 1 je zacátek na IF VOCHOMURKA a konec na FAF. Rychlost a konfigurace letounu je ve strední fázi upravena pro vstup do koncové fáze priblízení. Proto je sklon sestupove roviny ve strední fázi co nejnizsí. Bezpečná nadmořská výška nad překázkami je v této cásti 150m (492ft).

Konecná fáze
Konecná fáze zacína pro dvojrozmerný (resp. trojrozmerný) IA na FAF (resp. FAP) a konci na MAPt (resp. MDA(H)).

Typy konecné fáze IA:
Nepresné na MDA/H (dvojrozmerné - viz výse) - po vstupu do konecné fáze priblízení sklesá letoun n a  MDA/H a pokracuje na MAPt
Nepresné s konstantním sklonem sestupu (dvojrozmerné) - mezi IF a  FAF letoun zahajuje setup tak aby nad FAF sklon sestupové roviny odpovídal 3°.
Presné ILS (trojrozmerné) - Konecná fáze priblízení zacíná na FAP. FAP je bodem na stredové linii lokalizatoru, kde se výska strední fáze pribízení protíná se sestupovou rovinou ILS.

Dvojrozmerná konecná fáze IA
FAF je umísten na trati koncového priblízeni ve vzdálenosti, která umoznuje zvolit pristávaci konfiguraci a sklesat z vysky stredni fáze priblízení na výsku MAPt (resp MDA(H)) pro primé priblízení nebo pro vizuálni circling. Optimálni vzdálenost FAF od prahu dráhy je 9.3 km (5NM). Maximální vzdálenost nemá prekrocit 19 km (10NM). Sestup je zahajován pred dosazením FAFu aby sklon sestupové roviny nad FAFem odpovídal 3°. Je-li k dispozici informace o vzdálenosti, je mozno uziti sestupovych tabulek.

Trojrozmerná (presná) konecná fáze IA
Obecne se FAP (v DCS World) nachází ve vzdálenosti 7.2 km (4NM) od prahu dráhy. ùhel sestupové dráhy ILS je 3°. Prostor konecného priblízení je pri presných priblízeních uzsí nez pri nepresných. Proto pilot musi striktne dodrzovat kurz a setupovou rovinu danou ILS. Odchylka vyssi nez polovina smerového nebo vyskového sektoru priblízení muze vest k vyboceni z chráneného sektoru a ztrate ochrany pred prekazkami. Prostor konecného priblízení muze obsahovat fix nebo zarízeni, umoznujíci kontrolu uhlu sestupu. Tuto funkci muze plnit vnejsí polohové návestidlo nebo vzdálenost od DME. Výska nad daným fixem je publikována.

GEN 2.2 Komunikace

AIP LETECKA INFORMACNI PRIRUCKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                    GEN 2


GEN 2 IFR Letove Procedury na MB2 v prostredi DCS World

GEN 2.2 Komunikace

Technicke predpoklady
Radiokomunikace je na MB 2 v DCS World simulovana pomoci software Univers Radio (vzdy v jeho aktualni verzi) v kombinaci s TS3 (TS3 server MB2).

Radiokomunikace MB2
Obecne zasady

1 Nebat se komunikovat (je to hra nikdo nikomu hlavu neuthne).
2 Radiokomunikace VFR i IFR muze byt vedena v anglictine nebo slovenstine/cestine
3 Srozumitelnost a jednoznacnost zpravy ma vzdy prednost pred formalni spravnosti.
4 Uzivani kodovych anglickych vyrazu i pri komunikaci v slovenstine/cestine ma byt uprednostnovano.
5 Neprerusovat prave probihajici komunikaci. Pod probihajici komunikaci je rozumeno: Stanice                         A:'Povel/Informace' nasledovano Stanice B: 'Opakovanim/Potvrzenim' nebo Stanice A: 'Zadost/Ohlaseni'        nasledovano Stanice B:'Povolenim/Informaci'.
5 Obdrzene povely se opakuji.
   Obdrzene informace se potvrzuji (mimo informace o tlaku vzduchu, ktera se rovnez opakuje).
6 Cislovky se vyslovuji jako jednotliva cisla, mimo cele stovky a cele tisice.
    Priklad 1: Vyska 2750 stop: 'Vyska dva sedm pet nula stop'.
    Priklad 2: Vyska 2700 stop: 'Vyska dva tisice sedm set stop'.
    Priklad 3: Vyska 12000 stop: 'Vyska jedna dva tisice stop'.
    Udaje o kurzu vzdy trimistne jednotlivymi cisly.
    Priklad: Kurz 090°: 'Kurz nula devet nula'.
    Letove hladiny (az na cele stovky) jednotlivymi cisly. Dvojmistne letove hladiny se hlasi dvojmistne
    (aby nebyly omylem povazovany za kurz).                                                                                                  Priklad 1: Letova hladina 070: 'Letova hladina sedm nula'.
    Priklad 2: Letova hladina 230: 'Letova hladina dva tri nula'.
    Priklad 3: Letova hladina 300: 'Letova hladina tri sta'.                                                      

Komunikacni postupy
1) Nastavit vlnovou delku stanice a urcitou dobu poslouchat komunikaci.
2) Zahajeni radiokomunikace: Ohlaseni ucastnika letove radiostanice ve formatu:
    'Volaci znak' volane stanice, 'Volaci znak' volajici stanice, pozdrav v jazyce, kterym zamyslite                        komunikovat(zde jako informace pro RLP jakym jazykem se bude nadale komunikovat).
3) Pokracovani v komunikaci: 'Volaci znak' volajici stanice, obsah zpravy.
4) Ukonceni radiokomunikace: 'Volaci znak' volajici stanice, Opoustim frekvenci xxx.yy.

GEN 2.1 Definice

AIP LETECKA INFORMACNI PRIRUCKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                    GEN 2


GEN 2 IFR Letove Procedury na MB2 v prostredi DCS World

Gen 2.1 Definice
    Rozsahly vycet definic pojmu z pravidel letoveho provozu by presahoval ramec publikace.
    Uvedeny jsou puze nejzakladnejsi definice ve vztahu k operacnim proceduram pro IFR lety
    na serveru MB 2 v prostredi DCS WOrld.

Služba řízení letového provozu (Air traffic control service)
    Služba poskytovaná za účelem:
        a) zabraňovat srážkám
            1) mezi letadly a
            2) na provozní ploše mezi letadly a překážkami, a
        b) udržovat rychlý a spořádaný tok letového provozu.
        c) vojenska sluzba RLP poskytuje (mimo vedle vyse uvedenych) sluzby umoznujici
           efektivni plneni bojovych ukolu, dekonflikci civilniho a vojenskeho sektoru,
           a maximalni vyuziti zbranovych systemu s durazem na zemezeni CD a fratricidy.
Služba řízení letového provozu je poskytovana kombinaci dvou metod:
    Pozitivni kontrola (Pozitive Control)
    Proceduralni kontrola (Procedural Control)

1) Pozitivni kontrola je metodou RLP spocivajici v pozitivni identifikaci letounu, jeho sledovani a vedeni vzdusnym prostorem. Metoda vyuziva elektronickeho zpusobu kontroly autoritou odpovednou za prislusny vzdusny prostor. Tato metoda služby řízení letového provozu je poskytovana personalem a technikou MB 2 behem spolecnych misi na serveru MB 2.
    Konkretni forma tohoto zpusobu RLP pri spolecnych akcich MB 2 je:
        a) Stanoviste rizeni letoveho provozu odletu. priletu a priblizeni na jednotlivych zakladnach           (zpravidla TOWER)
        b) Stanoviste GCI behem bojovych letu
        c) Stanoviste FAC popr. AFAC nebo JTAC pri specialnich misich

2) Proceduralni kontrola je metodou RLP vyuzivající kombinace predem stanovenych a spolecne uznavanych narizeni a procedur. Tyto procedury maji byt formulovany tak aby byly nekomplikovane a lehce srozumitelne personalu RLP a posadkam letounu. Tato metoda služby řízení letového provozu je poskytovana Mapami IFR procedur CAUR FLIP a procedurami v dalsich castech teto publikace.

Meteorologické podmínky pro let podle přístrojů (IMC) (Instrument meteorological conditions) Meteorologické podmínky vyjádřené  dohledností, vzdáleností od oblačnosti a výškou základny nejnižší význačné  oblačné vrstvy, které jsou horší než předepsaná minima meteorologických podmínek pro let za viditelnosti.

Meteorologické  podmínky  pro  let  za  viditelnosti (VMC) (Visual meteorological conditions)
Meteorologické  podmínky  vyjádřené  dohledností, vzdáleností od oblačnosti a výškou základny nejnižší
význačné  oblačné  vrstvy,  které jsou  stejné  nebo lepší než předepsaná minima.

VFR Pravidla pro let za viditelnosti. Pravidla  letu v meteorologických podmínkách pro let za viditelnosti (VMC).
 
IFR Pravidla pro let podle pristroju. Pravidla letu jenz umoznuji prislusne vybavenym letounum s prislusne kvalifikovanymi posadkami provadet lety v podminkach pro let podle přístrojů (IMC).

Typy letist podle stupne rizeni letoveho provozu
1)    Rízená letiste. Volaci znaky TOWER, DELIVERY, APPROACH, RADAR.
2)    Nerízená letiste (s aktivni vezi). Volaci znak INFO.

       Zásadní rozdily.
       Nerízená(INFO) poskytuje informace o provozu na letisti a na letistnim okruhu.
       Neudeluje povoleni. Odpovednost za bezpecnost letoveho provozu je u pilota.
       Rízená(TOWER). Poskytuje informace, povoluje procedury a nese odpovednost za bezpecnost
       letoveho provozu v useku sve autority (kontrolni zóne letiste).

GEN 1.02 Rozdily od realnych norem a postupu

AIP LETECKÁ INFORMAČNÍ PŘÍRUČKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                    GEN 1


GEN 1.2 Rozdíly od reálných norem, doporucení a postupů.

Rozdíly od RL zpusobené herním enginem DCS World   

I pres vysoký stupen reality software DCS World existují samozrejme omezeni a rozdily oproti reálnému letovemu provozu ale bohuzel i rozdily ve výkonu avioniky mezi jednotlivými moduly. Zásadní rozdíly jsou mezi moduly rady Flaming Cliffs a dedikovanými moduly jako napr A-10C, Ka-50, Mirage 2000.

Základní rozdíly

Moduly rady Flaming Cliffs

1)  Navigacní systémy. Moduly Flaming Cliffs (F-15C, Su-xx, MiG-29) postradají sofistikovaní navigacní systemy jako je napr TACAN na zapade a RSBN na vychode. Navigacni moduly jsou zjednoduseny, coz bohuzel neznamena, ze je navigace v techto modulech jednodussi. Zakladni prostredky presne navigace jsou v techto modulech predem naprogramovane tratove body (mission editor) a systemy pristrojoveho navedeni na pristani ILS. Ty pracuji mnohdy i na letistich, ktera standartne ILS postradaji. Zarizeni pro mereni vzdalenosti DME jsou v techto modulech integrovana do systemu ILS. ILS zde funguje v podstate podobne jako NDB, ILS a DME dohromady.

2)  Identifikace navigacnich zarizeni ILS v cockpitu modulu FC3 je problematicka. Mozna identifikace je (v rozporu s realnou navigaci) podle vizualizace smeru lokalizatoru na HSI indikatoru. Tim vznika 'Pseudoidentifikator' napr. pro drahu 09 Senaki-Kolki je smer ILS lokatoru 95. Zde je vhodna kontrola kombinace smeru lokatoru a udaje vzdalenosti k lokatoru na HSI indikatoru popripade overeni udaju radiokomunikaci s RLP.

3)  Zemepisný versus magnetický sever. Vsechny moduly rady Flaming Cliffs pouzivaji pro sve navigacni systemy geograficky sever. Magneticka odchylka se v DCS Worldu pohybuje od +5 do +7°.

4)  Barometricka korekce vyskomeru. Existuje snad u vsech modulu v DCS World, az na F-15C.   

Dedikovane moduly
1)  Navigacní systémy. Simulace navigacnich systemu u dedikovanych modulu je blize modelovane realite. Systemy TACAN resp. RSB jsou funkcni. Zarizeni pro mereni vzdalenosti DME neni v techto pripadech integrovano do stavajiciho zarizeni ILS a vzdalenosti pri priblizeni na pristani mui byt odecitany z TACANU nebo jinych navigacnich prostredku.

2)  Identifikace navigacnich zarizeni v cockpitu je funkcni.

3)  Zemepisny versus magneticky sever. Dedikovane moduly uzivaji v avionice sever magneticky, popripade je mozno systemy prepinat z modu magnetickeho severu do zemepisného.

Vliv rozdilu na konstrukci map a navigacni procedury
1)  ILS, DME, TACAN. Pro moduly FC3 je v mapach jko DME zarizeni brano vzdy ILS. Lokator ILS muze slouzit jako navigacni zarizeni pro fix, analogicky k NDB. Na letistich bez vyznaceneho ILS (napr Suchumi) presto prilet podle 'ILS' funguje. Zde je jako fix zadan prah drahy. Pro dedikovane moduly slouzi jako DME TACAN. To vede k malym nepresnostem, jelikoz pozice TACANU a ILS lokatoru neni nikdy identitcka. Na nekterych mapach je tato problematika zohlednena (vypsanim vzdalenosti k oboum zarizenim), na jinych je nutno pocitat s touto nepresnosti.

2)  Zemepisny versus magneticky sever. V letecke navigaci jsou bezne udavany udaje o kurzu vztazeny na magneticky sever. Stejne tak Radialy TACANU a udaje o kurzu typu QDM (Magneticky kurz k urcite stanici). Vetsina map uziva udaje o kurzu vztazene na magneticky sever. Pouze nektere mapy obsahuji oba udaje: magneticky i geograficky sever. Jelikoz avionika modulu FC3 pracuje s geografickym severem je nutno hodnoty bud prepocitavat, nebo pouzivat odpovidajici udaje, ktere jsou na nekterych mapach pouzity. Pozor: nektere kurzy jako napr QDM a radialy TACANU jsou vyjadritelne a publikovane pouze jako magneticke.

3)  Barometricka korekce vyskomeru. Ovlivnuje do te miry, ze pro tvurce misi jichz se ucastni stroje F-15C je vhodne uzivat pouze standartni tlak.

Ostatni rozdily

Rozdily mezi pristrojovym vybavenim stroju NATO a byvale Varsavske smlouvy.

Jednotky
Technika NATO uziva imperialni jednotky zatimco VS jednotky SI. Vetsina map uziva dle ICAO standartu
imperialni jednotky, novejsi mapy publikuji jednotky kde je to mozno v obou systemech. Druhy zpusob vede ke snizeni prehlednosti map. Soucasti Letecke Informacni prirucky jsou prevodni tabulky a prevodni aplikace.
    
Avionika
Publikovane procedury odpovidaji v soucasnem stavu vice standartum NATO a nezohlednuji zatim navigacni systemy statu Varsavske smlouvy.   

Nouzove procedury                                                                                                                         Nouzove procedury jsou pro dane letiste (toho casu nouzovy odhoz munice, vypadek radiokomunikace a vysazeni jednoho motoru pri startu u vicemotorovych stroju) uvedeny v mapach odpovidajiciho pristrojoveho odletu.

Přihlášení

Kdo je online?

Právě přítomno: 176 hostů a jeden člen

  • danvac

Daruj / Donate

Uveď částku a měnu.

Soukromé zprávy

Nejsi přihlášen.

Mini Kalendář

listopad 2018
Po Út St Čt So Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
prosinec 2018
Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Podpořte nás?

MB2.cz

Přidejte si náš banner na vaše stránky. Kód banneru zde.

Partneři