GEN 2.1 Definice

AIP LETECKA INFORMACNI PRIRUCKA IFR, DCS WORLD V 1.5xx, Gruzie                                    GEN 2


GEN 2 IFR Letove Procedury na MB2 v prostredi DCS World

Gen 2.1 Definice
    Rozsahly vycet definic pojmu z pravidel letoveho provozu by presahoval ramec publikace.
    Uvedeny jsou puze nejzakladnejsi definice ve vztahu k operacnim proceduram pro IFR lety
    na serveru MB 2 v prostredi DCS WOrld.

Služba řízení letového provozu (Air traffic control service)
    Služba poskytovaná za účelem:
        a) zabraňovat srážkám
            1) mezi letadly a
            2) na provozní ploše mezi letadly a překážkami, a
        b) udržovat rychlý a spořádaný tok letového provozu.
        c) vojenska sluzba RLP poskytuje (mimo vedle vyse uvedenych) sluzby umoznujici
           efektivni plneni bojovych ukolu, dekonflikci civilniho a vojenskeho sektoru,
           a maximalni vyuziti zbranovych systemu s durazem na zemezeni CD a fratricidy.
Služba řízení letového provozu je poskytovana kombinaci dvou metod:
    Pozitivni kontrola (Pozitive Control)
    Proceduralni kontrola (Procedural Control)

1) Pozitivni kontrola je metodou RLP spocivajici v pozitivni identifikaci letounu, jeho sledovani a vedeni vzdusnym prostorem. Metoda vyuziva elektronickeho zpusobu kontroly autoritou odpovednou za prislusny vzdusny prostor. Tato metoda služby řízení letového provozu je poskytovana personalem a technikou MB 2 behem spolecnych misi na serveru MB 2.
    Konkretni forma tohoto zpusobu RLP pri spolecnych akcich MB 2 je:
        a) Stanoviste rizeni letoveho provozu odletu. priletu a priblizeni na jednotlivych zakladnach           (zpravidla TOWER)
        b) Stanoviste GCI behem bojovych letu
        c) Stanoviste FAC popr. AFAC nebo JTAC pri specialnich misich

2) Proceduralni kontrola je metodou RLP vyuzivající kombinace predem stanovenych a spolecne uznavanych narizeni a procedur. Tyto procedury maji byt formulovany tak aby byly nekomplikovane a lehce srozumitelne personalu RLP a posadkam letounu. Tato metoda služby řízení letového provozu je poskytovana Mapami IFR procedur CAUR FLIP a procedurami v dalsich castech teto publikace.

Meteorologické podmínky pro let podle přístrojů (IMC) (Instrument meteorological conditions) Meteorologické podmínky vyjádřené  dohledností, vzdáleností od oblačnosti a výškou základny nejnižší význačné  oblačné vrstvy, které jsou horší než předepsaná minima meteorologických podmínek pro let za viditelnosti.

Meteorologické  podmínky  pro  let  za  viditelnosti (VMC) (Visual meteorological conditions)
Meteorologické  podmínky  vyjádřené  dohledností, vzdáleností od oblačnosti a výškou základny nejnižší
význačné  oblačné  vrstvy,  které jsou  stejné  nebo lepší než předepsaná minima.

VFR Pravidla pro let za viditelnosti. Pravidla  letu v meteorologických podmínkách pro let za viditelnosti (VMC).
 
IFR Pravidla pro let podle pristroju. Pravidla letu jenz umoznuji prislusne vybavenym letounum s prislusne kvalifikovanymi posadkami provadet lety v podminkach pro let podle přístrojů (IMC).

Typy letist podle stupne rizeni letoveho provozu
1)    Rízená letiste. Volaci znaky TOWER, DELIVERY, APPROACH, RADAR.
2)    Nerízená letiste (s aktivni vezi). Volaci znak INFO.

       Zásadní rozdily.
       Nerízená(INFO) poskytuje informace o provozu na letisti a na letistnim okruhu.
       Neudeluje povoleni. Odpovednost za bezpecnost letoveho provozu je u pilota.
       Rízená(TOWER). Poskytuje informace, povoluje procedury a nese odpovednost za bezpecnost
       letoveho provozu v useku sve autority (kontrolni zóne letiste).